Problem z aktywacją iPhone po aktualizacji do iOS 9.3
Masz iPhone lub iPad i zaktualizowałeś go do systemu iOS 9.3? Możesz mieć problem z aktywacją urządzenia. Jeżeli cały czas pojawia się komunikat, że serwer aktywacji jest zajęty - skorzystaj z tego rozwiązania.
O nowościach, jakie wprowadza do smartfonów iPhone oraz tabletów iPad aktualizacja iOS 9.3 pisaliśmy w osobnym tekście. Dzisiaj chcielibyśmy natomiast skupić się na błędzie, jaki pojawia się w momencie, gdy po zaktualizowaniu urządzenia chcemy je aktywować. Sposób na rozwiązanie tego błędu jest bardzo prosty.
Problem pojawia się jedynie w momencie, gdy chcemy aktywować "czyste" urządzenie - np. po usunięciu wszystkich danych. Mimo działającego połączenia z internetem, iPhone czy iPad z iOS 9.3 zgłasza problem z aktywacją - pojawia się komunikat informujący nas, że serwer aktywacji jest zajęty.
Jak poradzić sobie z tym problemem? Jest kilka rozwiązań, niestety nie ma 100% pewności, że metoda zadziała. Zacznijmy od pierwszego, prostszego rozwiązania, ale też nieco bardziej zawodnego. Polega ono na alternatywnym sposobie aktualizacja urządzenia.
Metoda pierwsza - kabel USB
Sposób pierwszy zakłada, że mamy dostęp do komputera. A zatem, podłączamy iPhone lub iPad za pomocą kabla USB do komputera i uruchamiamy program iTunes. Należy wpierw upewnić się, że korzystamy z najnowszej wersji tego narzędzia.
Po podłączeniu urządzenia, otwieramy iTunes i klikamy ikonkę iPhona czy iPada dostępną w górnej części okna programu. Następnie powinien pojawić się ekran aktywacji urządzenia, gdzie możemy wpisać podstawowe dane przeznaczone do aktywacji i połączenia z kontem iCloud. To wszystko, po poprawnej aktywacji odpinamy kabel i korzystamy z w pełni sprawnego smartfonu lub tabletu.
Niestety, powyższa metoda nie zawsze działa. Może zdarzyć się, że również ten sposób aktywacji iPhone lub iPad okaże się bezowocny. Wówczas przechodzimy do kolejnego sposobu.
Metoda druga - iCloud.com
Sposób pierwszy zaczynamy od wyłączenia urządzenia lub wprowadzenia go w tryb offline. Ważne, żeby iPhone nie mógł się połaczyć z internetem. Następnie logujemy się na iCloud.com z poziomu naszego konta, z którego korzystaliśmy w iPhone lub iPadzie. Otwieramy aplikację "Znajdź", a następnie n liście "Wszystkie urządzenia" odnajdujemy i zaznaczamy interesujący nas smartfon czy tablet.
Następnie w lewej części strony iCloud.com, w opcjach naszego urządzenia wybieramy funkcję "Wymaż iPhone". Po wykonaniu tej komendy znowu klikamy "Wszystkie urządzenia", a następnie klikamy znak X obok naszego urządzenia wyświetlanego na liście.
To wszystko.Teraz włączamy iPhona lub iPada i logujemy się do konta iCloud z jego poziomu. Aktywacja powinna przebiegać bezproblemowo.
AKTUALIZACJA 29.03.2016
Apple najpierw wstrzymał aktualizację iOS 9.3 dla starszych urządzeń, a następnie wydał poprawkę aktualizacji. Jest to nadal iOS 9.3, ale nosi numer buildu 13E5237. Poprawka usuwa błąd z aktywacją starszych iPhone'ów i iPadów. Wystarczy więc zaktualizować ponownie telefon do iOS 9.3, aby pozbyć się problemu z aktywacją urządzenia.