Niekiedy systemowa aplikacja Mail w iPhonach nie może pobrać poczty z konta Gmail. Mimo że podaliśmy prawidłowe dane, cały czas pojawia się informacja, że nasze hasło jest nieprawidłowe. Jak poradzić sobie z takim problemem?
Problem ten może wynikać z kilku powodów. Często pojawia się po wprowadzeniu dwustopniowej weryfikacji, która ma dodatkowo zabezpieczyć nasze konto na Gmailu. Na szczęście, z problemem nieodbierania poczty w iPhonach i iPadach można sobie łatwo poradzić.
Na początek musimy zalogować się do naszego konta Gmail w przeglądarce w komputerze. Następnie wchodzimy na stronę zarządzania hasłami w urządzeniach, do których Gmail został podpięty. U dołu ekranu wybieramy w polu Wybierz aplikację - Poczta, w polu wybierz urządzenie - iPhone i klikamy niebieski przycisk Wygeneruj.
Zostanie wygenerowany kod - hasło, które trzeba podać zamiast naszego hasła w iPhonie. W tym celu wchodzimy w naszym urządzeniu do aplikacji Ustawienia. Następnie w zakładkę Poczta, kontakty, inne i w nasze konto Gmail. Tutaj edytujemy hasło Gmaila, wpisując nowe podane z przeglądarki. To wszystko, po chwili usługa zacznie działać.
Uwaga, nowe hasło zostało wygenerowane jedynie na potrzeby aplikacji Mail w iPhonie. Nie oznacza to, że teraz będziemy musieli podawać je do logowania np. w przeglądarce czy innych usługach. Korzystamy ze starego, ustalonego przez nas - tak jak dotychczas. Jeżeli wylogujemy się z Maila w iPhonie, zawsze możemy przypomnieć sobie nowe hasło, wchodząc ponownie na stronę zarządzania hasłami i tworząc nowe.