BridgeEdge przeprowadził bardzo ciekawe badanie, dotyczyło ono specjalnych przycisków, na które możemy się natknąć przeglądając różne strony internetowe. Najpopularniejszym przyciskiem tego typu są przyciski portalu Facebook, drugie miejsce niespodziewanie należy do przycisku Google +1, który wyprzedził przycisk portalu Twitter.
Badaniu zostało poddanych 10 tysięcy stron internetowych, 49% wszystkich stron posiadały odnośniki do portali społecznościowych. 47.4% stron internetowych posiadało bezpośredni odnośnik do profilu na portalu Facebook. Drugie miejsce w tej kategorii zajął portal Twitter z wynikiem 41.8%, zaś trzecie portal YouTube z udziałem 16.75%.
W drugiej kategorii badano specjalne wtyczki portali społecznościowych. Do tej kategorii należą przyciski Facebook Like, Facebook Connect, Facebook Recommendations, Twitter Follow, Twitter Share, Google +1 oraz wiele innych.
Na prowadzeniu w drugiej kategorii znalazł się oczywiście przycisk Facebook Like, był on obecny na 10.8% witryn. Najmłodszy przycisk Google +1 wyprzedził przyciski Twitter Share oraz Twitter Follow (które znajdują się odpowiednio na 2.1% oraz 1.3% witryn) i znajduje się na 4.5% z 10 tysięcy badanych stron internetowych.
Przycisk Google +1 zyskuje popularność w bardzo szybkim tempie, ciekawe czy za jakiś czas będzie on w stanie zagrozić hegemonii portalu Facebook?