Reklama na YouTube – jak skutecznie promować biznes?
Muzyka, newsy, tutoriale, vlogi – treści na YouTube przybierają różne formy. Serwis jest też wyszukiwarką i kanałem social media. Na rynku mediów społecznościowych w Polsce (według danych za ostatnie 12 miesięcy) znajduje się na czwartym miejscu, tuż za Facebookiem, Twitterem i Pinterestem. Nie ma wątpliwości, że YouTube jest najpopularniejszym serwisem wideo w Polsce i na świecie, a reklama mimo wprowadzenia usługi YouTube Premium okazuje się wciąż skutecznym rozwiązaniem dla biznesu?
Reklama na YouTube – dla kogo?
Jeśli działasz w e-commerce i prowadzisz sieć sklepów albo lokalny biznes, sprzedajesz usługi (np. w branży IT lub edukacyjnej), oferujesz produkty wyróżniające się jakością, bądź produkty niszowe – to reklama na YouTube (https://www.ideoforce.pl/e-marketing/google-ads/reklama-na-youtube/) jest dla Ciebie. Dzięki niej wypromujesz np. produkty potrzebne jednej grupie osób (np. właścicielom psów) lub osobom korzystających z nich raz na jakiś czas (np. miłośnicy sportów zimowych).
Za pomocą wielu formatów reklam, umiejscowieniu ich w różnych miejscach serwisu i opcji kierowania jesteś w stanie dotrzeć do użytkowników potencjalnie zainteresowanych tym, co masz im do zaproponowania. Celem reklamy może być zarówno sprzedaż, jak i podniesienie świadomości o firmie, budowanie wizerunku czy zaangażowanie. Reklama przekieruje użytkownika na stronę internetową, albo skłoni do działania w serwisie, co jest dobrym sposobem na zwiększenie subskrypcji kanału i udostępnienia.
YouTube Ads – reklama dla biznesu
Co pokazywać w reklamie? Wideo jest doskonałym formatem do opowiadania historii. W zależności od produktu, ludzie wraz z nim kupują bezpieczeństwo, oszczędzają czas, zwiększają szansę na awans, sprawiają radość bliskim. I właśnie te korzyści możesz pokazać, reklamując samochód, szkolenia i książki, wyroby ze swojej cukierni. W filmie łatwiej pokazać, jak firma pracuje i co zadowoleni klienci sądzą o ofercie.
Reklama na YouTube powstaje dzięki systemowi reklamowemu Google Ads – z YouTube Ads zostaniesz skierowany do narzędzia Google. Firma może skorzystać z formatów takich, jak: reklamy In-Stream możliwe do pominięcia i niemożliwe do pominięcia, reklamy wideo Discovery, Out-Stream, bumpery reklamowe, reklamy w banerze masthead.
Pierwszy z wymienionych formatów użytkownik może pominąć po pięciu sekundach, a reklamy niemożliwe do pominięcia mogą trwać maksymalnie 15 sekund. Wideo pojawia się przed filmem, po lub w trakcie. Reklamy, której nie można pominąć, używa się do budowania świadomości i zasięgu marki. Możliwą do pominięcia – również w tym celu, ale także zwiększenia sprzedaży, ruchu na stronie, dotarcia do potencjalnych klientów i dostarczenia informacji pomagających w podjęciu decyzji o wyborze produktu.
Decyzję pomoże podjąć również reklama w formacie wideo Discovery, która wyświetli się obok powiązanych filmów w serwisie, w wynikach wyszukiwania YouTube i na stronie głównej podczas korzystania ze smartfona. Reklama, która wyświetli się tylko na urządzaniu mobilnym, to reklama Out-Stream służąca do zwiększania świadomości i zasięgu marki. Ale uwaga, ten format nie pojawi się na YouTube, a na stronach i aplikacjach w sieci partnerów wideo Google. W tym samym celu (świadomości i zasięgu marki) korzysta się w bumperów reklamowych trwających sześć sekund, bez możliwości pominięcia. Ostatni z wymienionych formatów, czyli reklamy w banerze masthead, sprawdzają się, w przypadku szybkiego dotarcia do dużej liczy osób, ale wymagają rezerwacji u przedstawiciela handlowego Google.
Promocja na YouTube niejedno ma imię
Reklama na YouTube to narzędzie, które zrealizuje Twoje cele biznesowe i co ważne, nie jest to kosztowne rozwiązanie. Najczęściej używaną metodą obliczania stawek dla kampanii reklamowych wideo jest CPV (koszt obejrzenia) – jako reklamodawca zapłacisz, wówczas gdy użytkownik obejrzy całą reklamę, jej część lub zareaguje na nią. Promocja na YouTube to nie tylko reklama, która mimo swej ogromnej skuteczności jest wciąż jednym z najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingu internetowego. Znane są filmy, które rozprzestrzeniły się w sieci błyskawicznie, zyskując miliony wyświetleń w krótkim czasie. Twórcy materiałów nie ustają w dostarczaniu treści. Dobry content sprawdza się również w reklamie. W treściach sponsorowanych skuteczne są obrazy przyjemne dla oczu, uzupełnione dźwiękiem, niosące konkretny przekaz.