Skype dla Outlooka już jest! Rozmowy głosowe i wideo przez przeglądarkę

Microsoft wielokrotnie zapowiadał dalszą integrację swojego komunikatora Skype z usługą poczty Outlook.com. Ma ona wprowadzić możliwość prowadzenia rozmów tekstowych, głosowych oraz wideo z kontaktami Skype z poziomu przeglądarki. Opcja ta właśnie trafiła do webowego klienta poczty Outlook, ale oficjalnie jest dostępna tylko dla kilku krajów. Jest jednak sposób na częściowe uruchomienie usługi w Polsce.

Nowa opcja prowadzenia rozmów z poziomu skrzynki odbiorczej Outlooka w oknie przeglądarki jest wciąż w fazie testów beta, dlatego nie zawsze i nie wszystkie opcje działają w pełni poprawnie. Oficjalnie wersja poglądowa jest dostępna tylko dla Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Francji, Kanady oraz Brazylii. Można jednak podejrzeć nowe opcje także z naszego kraju, wystarczy tylko zmienić język wyświetlania w opcjach Outlooka.

Na czym w ogóle polega Skype dla Outlook? To zaawansowany rodzaj integracji, który docelowo ma za zadanie umożliwić prowadzenie rozmów głosowych i wideo z poziomu przeglądarki, bez potrzeby instalowania klasycznego klienta Skype na komputerze. Outlook posiada już opcję prowadzenia rozmów tekstowych z użytkownikami Gmaila czy Facebooka, ale integrując się ze Skypem rozszerza tę możliwość o prowadzenie rozmów z naszymi znajomymi ze Skype za pomocą kamerki lub mikrofonu w oknie przeglądarki.

Aby przetestować opcję w Polsce, należy najpierw zmienić język interfejsu Outlooka. W tym celu trzeba zalogować się na swoje konto Outlook, a następnie rozwinąć ikonę z kołem zębatym i kliknąć “Więcej ustawień poczty”.

Zostaniemy przeniesieni do listy ustawień, gdzie z sekcji “Dostosowywanie usługi Outlook” należy wybrać opcję “Język”. Na liście dostępnych języków zaznaczamy “English (United Kingdom), po czym zjeżdzamy na sam dół i klikamy "Zapisz". Nasz Outlook powinien teraz być w języku angielskim.

Następnie rozwijamy panel z wiadomościami. Na liście powinna wyświetlić się możliwość dodawania kontaktów Skype.

Po kliknięciu w odnośnik "Skype contacts" wyświetli się nowe okno, w którym należy kliknąć “Get Started”. W zależności od posiadanej przeglądarki, Outlook.com może zaoferować instalację odpowiedniej wtyczki.

Po instalacji rozszerzenia możemy skonfigurować integrację Skype’a ze swoim kontem Outlook. Jeżeli posiadamy już konto Skype, to klikamy w przycisk “I have a Skype account”, a jeżeli chcemy stworzyć nowe, to wybieramy “No, I’m new to Skype”.

W zależności od wybranej opcji będziemy musieli się zalogować na swoje konto lub utworzyć nowe. Po wszystkim nasze konta zostaną połączone i będziemy mogli rozmawiać ze znajomymi z poziomu wysuwanego panelu wiadomości.

Aby do kogoś zadzwonić, należy kliknąć w ikonę słuchawki (rozmowa głosowa) lub kamerki (rozmowa wideo) tuż nad nazwą naszego rozmówcy. Wywołamy w ten sposób połączenie. Z kolei jeżeli ktoś zadzwoni do nas, to Outlook wyświetli powiadomienie w postaci prostokątnego panelu powiadomień, w którym możemy odebrać lub odrzucić rozmowę.

Po nawiązaniu połączenia wyświetli się na środku ekranu panel podobny do tego, który znamy z programu Skype. Widać w nim zdjęcie rozmówcy, a także przyciski do wywoływania okna czatu, wyciszania mikrofonu czy kończenia połączenia.

Na finalną wersję, która będzie dostępna w Polsce (bez zmiany języka) musimy jeszcze troszkę poczekać. Microsoft oświadczył, że postara się udostępnić usługę w pozostałych krajach w ciągu najbliższych tygodni. 

Uruchamiając Skype dla Outlook w Polsce nie obeszło się bez problemów. Przede wszystkim nie zawsze wyświetlali się dostępni znajomi w oknie wiadomości. W takich przypadkach należało przejść do innej podstrony Outlooka (do edycji profilu), gdzie wszystko wracało do normy. Nie wyświetlały się także zdjęcia kontaktów podczas rozmów głosowych. Niemniej jednak powyższe problemy prawdopodobnie spowodowane są korzystaniem z usługi w Polsce, gdzie oficjalnie jeszcze jej nie uruchomiono.

Komentarze