Geralt powróci w 2014 roku w kolejnej odsłonie serii gier Wiedźmin na komputery PC oraz „na high-endowe platformy”. Trzecia część ma być jeszcze większa i oferować otwarty świat.
Polskie studio CD Projekt RED nie próżnuje w tym roku. Najpierw zostaliśmy uraczeni rewelacyjnym zwiastunem gry Cyberpunk 2077, a teraz fani prozy Sapkowskiego dostają w łapki świeży zestaw informacji na temat nowego Wiedźmina.
Trzecia część przygód Geralta będzie nosić podtytuł „Dziki Gon”. Głównym źródłem inspiracji naszych developerów był… The Elder Scrolls V: Skyrim! A to ze względu na to, że podróż Geralta będzie odbywać się na znacznie większym obszarze, przez co świat gry ma być otwarty, spójny i pozbawiony aktów czy też rozdziałów. To bardzo dobra nowina, gdyż druga odsłona Wiedźmina cierpiała na syndrom zamkniętego świata i mocnego podziału historii na akty rozgrywające się w różnych miejscach.
Zgodnie z udostępnionymi informacjami, świat w grze ma być o 20% większy niż ten zaprezentowany w grze Skyrim, a przebycie go na koniu z jednego końca na drugi ma zająć ok. 40 minut czasu. Aby zachować płynność i dobrą optymalizację dla takiego dużego świata, CD Projekt RED zastosowało nową technologię strumieniowania, która ma pomóc w zmniejszeniu obciążenia komputera poprzez stopniowe ładowanie elementów krajobrazu.
Gruntownie zostanie przebudowany cały interfejs gry i obsługa plecaka. Studio CD Projekt RED poinformowało, że nie umknęły ich uwadze skargi graczy, którzy twierdzili, że nowy interfejs plecaka jest po prostu irytujący i niewygodny. Zostanie to stosownie zmienione w trzeciej części gry. Tym razem również będziemy mogli zmienić fryzurę głównej postaci – coś dla tych, którzy narzekali na to, że Geralt posiada włosy spięte w kucyka. W nowej części Wiedźmina zmianie ulegnie również sposób rozwoju postaci. Wszystkie zaklęcia będziemy mogli modyfikować i nadawać im nowe efekty.
Fabuła ma mieć charakter trzystopniowy, przy czym wszystkie stopnie będą ze sobą bezpośrednio związane, a świat spójny i otwarty. Nie zabraknie również zadań niezwiązanych bezpośrednio z fabułą. Będziemy mogli wypełniać typowe dla gier RPG questy, takie jak polowanie na potwory, zbieranie surowców czy też wytwarzanie przedmiotów, jak również weźmiemy udział w zadaniach fabularnych związanych z inwazją Nilfgaardyczyków oraz doświadczymy osobistej historii Geralta.
Walka ma być zdecydowanie bardziej przemyślana i strategiczna – gracz będzie miał możliwość zebrania dodatkowych informacji na temat potworów od ludzi z miast oraz z książek, co ma pomóc w późniejszy starciu z przeciwnikiem. Wpływ na przebieg walki będą mieć również drugoplanowe elementy, takie jak pora dnia.
Premiera Wiedźmina 3 odbędzie się w 2014 roku. CD Projekt RED pracuje jednocześnie nad grą science fiction Cyberpunk 2077 – mrocznym RPG osadzonym w dystopijnej wizji przyszłości. Ta gra jednak nie ma jeszcze wyznaczonej daty premiery, a sugestie wskazują, że nie należy jej się spodziewać przed 2015 rokiem.