Spis treści
Dzisiaj chcielibyśmy pokazać Wam, jak w prosty sposób dodać drukarkę do komputera z systemem Windows 10. Zapraszamy do poradnika.
Jeżeli chodzi o obsługę drukarek to w Windows 10 niewiele zmieniło się w porównaniu z wcześniejszym wydaniem systemu Microsoftu. Windows 10 obsługuje potężną gamę urządzeń, od zwykłych drukarek przez drukarki sieciowe, łączące się za pomocą Bluetootha czy sieci internetowej. Proces instalacji jest dość prosty, ale wymaga podstawowej wiedzy, której możemy po prostu nie znać. Przejdźmy jednak do samego poradnika.
Jak zainstalować drukarkę w Windows 10
Aby zainstalować drukarkę w komputerze z Windows 10 musimy wykonać jedynie kilka prostych czynności. Na początek oczywiście podłącz urządzenie do źródła prądu i upewnij się, że jest aktywne/włączone. Następnie, jeżeli drukarka łączy się z komputerem za pomocą kabla USB, podłącz ją do komputera.
Następnie czekamy, aż komputer wykryje drukarkę. Komputer powinien być podłączony do internetu, w celu ewentualnego pobrania dodatkowych informacji przez Windows 10. Instalacja drukarki powinna potrwać jedynie chwilę. Jeżeli jednak Windows 10 ma problem z wykryciem i zainstalowaniem drukarki, będziemy musieli mu trochę w tym pomóc.
W tym celu odwiedzamy dział Sterowniki > Drukarki na stronach download.net.pl i odnajdujemy najnowszą wersję sterownika dostosowanego do modelu naszej drukarki. Następnie pobieramy sterownik i instalujemy go w komputerze. Następnie otwieramy aplikację Ustawienia i klikamy kartę Urządzenia. Tutaj należy w zakładce "Drukarki i skanery" kliknąć przycisk "+ Dodaj drukarkę lub skaner".
W ten sposób uruchomimy wyszukiwanie podłączonej do komputera drukarki. Jeżeli prawidłowo zainstalowaliśmy sterownik i jeżeli drukarka została prawidłowo podpięta do komputera - skanowanie powinno zakończyć się sukcesem. Klikamy drukarkę, która pojawi się na liście i czekamy na sparowanie jej z systemem.
Po chwili drukarka zostanie zainstalowana w naszym pececie z systemem Windows 10. Zostaniemy o tym poinformowani za pomocą komunikatu "Gotowe" pod nazwą drukarki na liście Ustawień.
Windows 10 nie widzi drukarki?
Powyższa metoda powinna działać nie tylko w przypadku drukarek podpinanych do komputera kablem USB, ale również tych dzielących wspólną sieć Wi-Fi. Jeżeli jednak z jakiegoś powodu zdarzyło się, że Windows 10 nie potrafi nawiązać połączenia z drukarką - możemy mu pomóc. Powodów braku widoczności drukarki na liście dostępnych urządzeń może być kilka. Za chwilę przejdziemy do ich omówienia.
Jeżeli Windows 10 nie wykrył drukarki, klikamy w Ustawieniach odnośnik "Drukarki, której szukam, nie ma na liście". Zostanie następnie otwarte okno pomocy, które pozwoli nam na manualne dodanie drukarki do Windows 10. Będziemy tutaj mieli kilka opcji do wyboru:
- Moja drukarka jest nieco starsza. Pomóż mi ją znaleźć
- Wybierz drukarkę udostępnioną według nazwy
- Dodaj drukarkę, używając adresu TCP/IP lub nazwy hosta
- Dodaj drukarkę Bluetooth, bezprzewodową lub wykrywalną w sieci
- Dodaj drukarkę lokalną lub sieciową z ustawieniami ręcznymi
W zależności od interesującego nas rozwiązania, wybieramy odpowiednią opcję i klikamy przycisk "Dalej". W kolejnym kroku będzie trzeba podać adres TCP lub ustawienia ręczne dotyczące drukarki. Tego typu informacje musimy znać sami. W przypadku starej drukarki czy drukarki Bluetooth Windows 10 spróbuje ponownie przeskanować sieć w ich poszukiwaniu.
Jeżeli żadna z powyższych metod nie okazała się pomocna, zapraszamy do skorzystania z naszej pomocy. Wystarczy wpisać w komentarzu pod tym tekstem tematproblemu. Postaramy się szybko wspólnie poszukać najlepszegorozwiązania.