Jeżeli często robisz zrzuty ekranu w Windows 10, powinieneś wiedzieć, że są one zapisywane automatycznie na Twoim dysku OneDrive. Funkcję tę można na szczęście w prosty sposób wyłączyć.
Integracja wirtualnego dysku OneDrive (dawniej SkyDrive) z Windows 10 nie jest łatwym tematem, o czym pisaliśmy już kilkakrotnie. Widać tutaj sporo niekonsekwencji ze strony Microsoftu. Jedną z funkcji, która wydaje się być zbędna jest automatyczne zapisywanie wszystkich zrzutów ekranu, jakie wykonamy za pomocą skrótu klawiszowego Windows + Print Scr w katalogu Obrazy na dysku OneDrive.
A zatem, są one automatycznie synchronizowane z naszym kontem OneDrive i najczęściej tylko zajmują miejsce w chmurze. Na szczęście można to szybko zmienić. Możemy co prawda w ogóle wyłączyć OneDrive w Windows 10 (w tym celu zajrzyj do osbnego poradnika), ale jeżeli korzystamy z dysku, wystarczy po prostu zablokować zapisywanie zrzutów ekranu.
W tym celu uruchamiamy OneDrive w naszym komputerze z Windows 10. Następnie otwieramy zasobnik systemowy w pasku zadań. Tutaj klikamy prawym przyciskiem myszy na ikonę OneDrive i z menu kontekstowego wybieramy Ustawienia.
W nowym oknie ustawień Microsoft OneDrive otwieramy drugą z kolei zakładkę - Automatyczne zapisywanie. Tutaj wyłączamy opcję o nazwie "Automatycznie zapisuj zrzuty ekranu w usłudze OneDrive". Następnie klikamy przycisk OK i to już wszystko. Jeżeli chcemy skasować zapisane wcześniej zrzuty, wystarczy otworzyć w Eksploratorze plików dysk OneDrive i odszukać folder Obrazy.