Spis treści
Wyszukiwarka w Windows 10 wyświetla komunikat, że stale są przygotowywane wyniki wyszukiwania i nie możesz niczego znaleźć? Z czego wynika ten komunikat i co zrobić, gdy nie znika po dłuższym czasie?
Komunikat o tym, że wyniki wyszukiwania są przygotowywane oznacza, że nadal trwa indeksowanie plików i system musi stworzyć bazę wyszukiwania. To nie powinno jednak potrwać długo i już po chwili powinniśmy móc wyszukiwać danych. Niestety nie zawsze tak się dzieje - często komunikat ten wyświetla się w nieskończoność, a przy próbie wyszukania plików pojawia się tylko niewielka część wyników (lub wcale) bądź pojawiają się tylko wyniki z Internetu.
Jest kilka metod na naprawianie tego błędu. Czasem może pomóc zwykłe zrestartowanie usługi wyszukiwania, w innych wypadkach konieczne mogą być nieco bardziej zaawansowane modyfikacje. Ułożyliśmy je w kolejności od najłatwiejszych do najbardziej skomplikowanych.
1. Sprawdź usługę Windows Search
Na początku należy sprawdzić, czy usługa Windows Search działa w systemie. W tym celu wciskamy kombinację klawiszy Windows + R, a następnie wpisujemy services.msc. Potwierdzamy uruchomienie okna z listą usług.
W nowym oknie spoglądamy na listę po prawej stronie i wyszukujemy usługi Windows Search. Gdy ją znajdziemy, to klikamy w nią dwukrotnie na liście. Wyświetli się nowe okienko z jej ustawieniami. Typ uruchamiania powinien być ustawiony na "Automatyczny".
Następnie klikamy przycisk "Zatrzymaj", aby wstrzymać usługę, a następnie klikamy "Uruchom", aby ją ponownie uruchomić. Zrestartowanie usługi mogło pomóc - sprawdzamy, czy problem z komunikatem o wyszukiwaniu w przygotowaniu nadal występuje.
2. Sprawdź ustawienia indeksowania
Warto zainteresować się ustawieniami indeksowania - możemy tam ustawić, które foldery na dysku mają być indeksowane, a także ręcznie wymusić przebudowanie bazy wyszukiwania. Może to nam pomóc w przypadku, gdy indeksowanie się zawiesiło, przez co wciąż wyświetla się komunikat o przygotowywaniu wyników wyszukiwania.
Na początku należy udać się do klasycznego Panelu sterowania. Jeśli w Wyszukiwarce Windows 10 nie możemy go wyszukać, to w celu uruchomienia go należy wcisnąć kombinację Windows + R, a następnie wpisać "control" i potwierdzić przyciskiem Enter.
W oknie Panelu sterowania ustawiamy widok na "Duże ikony" w górnym prawym rogu, a następnie wyszukujemy pozycji "Opcje indeksowania". W opcjach najpierw klikamy "Modyfikuj", a następnie na górze w polu "Zmienianie wybranych lokalizacji" upewniamy się, że zaznaczone są katalogi ze ścieżki "C:/Użytkownicy/Twoja_nazwa_uzytkownika", czyli Dokumtny, Obrazy, Wideo, Muzyka i inne biblioteki z naszego katalogu użytkownika.
Klikamy OK, a następnie przechodzimy do opcji "Zaawansowane". Znajdziemy tu sekcję "Rozwiązywanie problemów", w której umieszczony jest przycisk "Odbuduj".
Klikamy go, aby odbudować cały indeks wyszukiwania. Po ukończeniu operacji należy sprawdzić, czy wyszukiwarka działa.
3. Przeinstaluj aplikację wyszukiwania (Cortany)
Pomimo, że z Cortany w Polsce nie korzystamy, to aplikacja wyszukiwania jest z nią bezpośrednio powiązana. Jeśli używaliśmy jakiś programów czy metod na usuwanie aplikacji z Windowsa 10 i wykasowaliśmy Cortanę, to może to być powodem problemów. Należy tę aplikację ponownie zainstalować. Aby to zrobić, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na przycisku Start, a następnie wybrać "Wiersza polecenia (Administrator)".
W oknie wiersza polecenia wpisujemy komendę "Powershell" i wciskamy przycisk Enter.
Wyświetli się komunikat "Windows Powershell" informujący o tym, że uruchomiliśmy ten tryb. Teraz musimy wpisać poniższą komendę, aby przeinstalować aplikację Cortany:
Get-AppxPackage -Name Microsoft.Windows.Cortana | foreach {Add-AppxPackage -register "$($_.InstallLocation)\appxmanifest.xml" -DisableDevelopmentMode}
Kopiujemy i wklejamy powyższy fragment, a następnie potwierdzamy go przyciskiem Enter. Aplikacja zostanie przeinstalowana - po ponownym uruchomieniu systemu komunikat powinien zniknąć i wyszukiwarka zacznie działać.