Zapisuj pliki z mobilnego Office w chmurze – poradnik

Mobilny pakiet biurowy Office Microsoftu pozwalał oczywiście już wcześniej na zapisywanie naszych danych w chmurze OneDrive (dawniej: SkyDrive). Teraz jednak możemy synchronizować pliki w iPhonach i Androidach również z aplikacjami firm trzecich (iCloud, Dropbox).

1. Android
W ramach smartfonów i tabletów z Androidem możemy skorzystać z synchronizacji pakietu Office z takimi usługami jak Dropbox.

Z Dropboksem możemy połączyć nasze konto Office już podczas pierwszego uruchomienia aplikacji. Wystarczy z ekranu startowego wybrać polecenie „Połącz z moją usługą Dropbox”. Jeżeli nie wykonacie tej czynności, nic straconego. Po uruchomieniu aplikacji wystarczy stuknąć palcem ikonę folderu u góry ekranu. Następnie wybieramy polecenie + Dodaj miejsce. W nowym ekranie wybieramy Dropbox i logujemy się do naszego kotna. To wszystko, zmiany wprowdzone są natychmiastowo.

2. iPhone i iPad
W ramach urządzeń firmy Apple możemy obecnie skorzystać z trzech niezależnych chmur, które można podpiąć pod pakiet biurowy Office Microsoftu (Word, Excel, PowerPoint). Pierwsza to iCloud od Apple'a, a druga – dobrze znany Dropbox. Trzecim jest Box.

W celu zalogowania się do iCloud czy Dropbox, i zapisywania tam dokumentów stworzonych za pomocą Office, otwieramy na początek aplikację Microsoftu. Następnie u dołu ekranu, stukamy palcem ikonę Otwórz. W nowym oknie wybieramy ostatnią pozycję – Więcej. Teraz możemy uzyskać dostęp do iCloud.

Jeżeli z poziomu ekranu stukniemy palcem zakładkę + Dodaj miejsce, otworzy się pole synchronizacji z usługami – wśród nich jest także Dropbox. Po jego wyborze wystarczy zalogować się do usługi i przyznać pakietowi Office dostęp do Dropboksa. Podobnie dodamy konto na Box, ale tutaj musimy mieć zainstalowaną aplikację w smartfonie czy tablecie.

Komentarze